viernes, 16 de agosto de 2013

JAUME PLA i PALLEJÀ



RUTA:Barcelona- Mataró- Girona- Figueres- Cavanes- Cantallops- Castell de Requessens-El Pertús- El Voló-Sant Cerbiá de Rosselló- Sain Cyprien.



Ver JAUME PLA en un mapa más grande


Jaume Pla: Rubí 1914- Barcelona 1995. Pintor i gravador. Passa per diferents camps de concentració de la Catalunya Nord.

 

Jaume Pla va ser Gravador, dibuixant i pintor.Autodidacte. Exposà l’any 1932 a Terrassa i exercí com a crític d’art a El Dia d’aquella ciutat. L’any 1934 exposà a Barcelona. El 1945 foren publicats els primers llibres amb gravats seus: Les coses benignes, de Ruyra, Arcàdia sense mite, de R. Benet, i 20 tannkas, de Carles Riba. Perfeccionà els coneixements de gravat i il·lustrà Tristeta, d’Emili Vilanova (1947). Dos anys després, ajudat per Víctor M. d’Imbert, llançà la Col·lecció de Gravats Contemporanis de La Rosa Vera en tirada de cinquanta exemplars, amb els quals contribuí a estendre aquesta tècnica entre molts artistes catalans. També ha fet una considerable obra com a pintor. Premi Ciutat de Barcelona de gravat (1965), membre d’Honor de l’Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi (1993). Publicà Técnicas del grabado calcográfico y su estampación (1956) i diversos volums (Famosos i oblidats, 1989; Memòria impresa, 1991; Francesc Domingo, 1992; De l’art i de l’artista. Dietari 1982-1991, 1996, premi Sant Joan 1995), on exposa la seva concepció de l’art, especialment crítica amb l’art contemporani i amb molts dels seus protagonistes.

LINKS D'INTERÈS:
ca.wikipedia.org/wiki/Jaume_Pla_i_Pallejà‎
www.jaumepla.info/‎
www.bnc.cat › ... › Cerca Fons i col·leccions‎

1 comentario:

  1. Moltes gràcies per la ruta, si heu llegit el llibre Memòria escrita de Jaume Pla veureu com en aquest camí al exili va conèixer el meu oncle Pere Vigo al poble de Cabanes (segurament ell també venia de Figueres) junts van fer aquest camí fins a la platja de Sant Cebrià de Rosselló- (el camp de Saint Cyprien) van viure junts aquest primer període a l'exili i gracies al meu oncle Jaume va poder escapar, ell encara va estar fins al final de la segona guerra en el camp de concentració de Gurs.

    M'agradaria trobar algú per poder reviure aquest viatge que va fer el meu oncle i en Jaume, fa temps que el tinc al cap però no he trobat algú per fer-ho, m'agradat trobar aquesta informació aquí i m'he engrescat a fer la crida, qualsevol interessat el meu mail és mikako48@hotmail.com

    ResponderEliminar